Kampanja “Ruke su nam vezane”
Ovogodišnji Belgrade Fashion Week imao je neobičan pristup – na pistu su „rame uz rame“ sa manekenkama izašle žene sa rukama vezanim roze trakama. Osim toga, brojne poznate ličnosti takođe su imale vezane ruke. Znate li zašto?
Svaka osma žena na svetu oboli od karcinoma dojke? Ako se prebacimo na Srbiju osim alarmantne statistike oboljevanja, mnoge žene u Srbiji putuju i preko 100 kilometara kako bi primile prepisanu terapiju, a većina njih se o bolesti informiše putem interneta, dok samo 20 odsto dobije informacije od lekara.
Kako bi skrenuli pažnju na činjenicu da je mnogim ženama nedostupna savremena terapija za karcinom dojke, udruženje Ženski centar Milica, uz podršku Beogradske nedelje mode i projekta „Jači od straha“ pokrenulo je kampanju „Ruke su nam vezane“. Ovo je nastavak borbe za zdravlje svake žene putem edukacije javnosti o prevenciji i svim pratećim znacima i simptomima najrasprostranjenijih oblika karcinoma.
Cilj ovogodišnje kampanje jeste da ukaže na važnost rane dijagnostike, kao i na to koliko je u ovoj borbi važno da ženama na raspolaganju budu svi modaliteti lečenja. Ukoliko se karcinom dojke otkrije u ranoj fazi bolesti, šanse za izlečenje su i do 90%. Zato je važno da se što ranije postavi dijagnoza i započne lečenje, posebno HER2 pozitivnog karcinoma dojke, i to kod onih pacijentkinja koje su u visokom riziku od relapsa bolesti.(izvor Nedeljnik)